Google Instant – wpływ na liczbę wizyt


Już od pewnego czasu możemy cieszyć się funkcjonalnością Google Instant w wynikach wyszukiwania (więcej informacji na temat nowej formy wyszukiwania możecie Państwo znaleźć w artykule Pana Miłosza Gałganka Google Instant – wyszukuj gdy piszesz). Nadszedł więc czas, aby dokonać wstępnej analizy jego wpływu na wejścia z wyszukiwarki Google. Podobnie jak w przypadku wprowadzania innych znaczących zmian w algorytmie, tak i tu pojawiło się wiele spekulacji dotyczących jej wpływu na pozycjonowanie oraz na wejścia z wyszukiwarki. Bardzo liczna grupa osób związanych z SEO przekonana była o negatywnym wpływie Google Instant na wejścia z długiego ogona (czyli z niszowych, najczęściej kilkuwyrazowych fraz). Jednak czy mieli oni rację?

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, aby można było mówić o w pełni miarodajnych wynikach. Niemniej jednak wstępne analizy pokazują, że osoby twierdzące, iż Google Instant będzie miało negatywny wpływ na wejścia były w błędzie, a potwierdzić to mogą poniższe przykłady.

Potwierdzeniem tego mogą być wyniki badań opublikowane przez firmę Conductor, które wykonane były na podstawie 880 tyś wizyt. Firma Conductor specjalizuje się w dostarczaniu technologii dla branży SEO, a przedmiotem ich badań były strony internetowe obsługiwane przez ich narzędzia. Poniżej znajdziecie Państwo wykres pokazujący różnicę w wizytach przed i po wprowadzeniu Google Instant dla zapytań składających się z różnej liczby wyrazów.

Jak widać na powyższym wykresie liczba wizyt praktycznie nie uległa zmianie. W związku z powyższym można stwierdzić, że Google Instant nie miało wpływu na liczbę wizyt. Różnice w liczbie wejść wynikają prawdopodobnie z czynników losowych.

Szukając potwierdzenia powyższej teorii warto przyjrzeć się danym udostępnionym przez SEOmoz. Poniższy wykres przedstawia liczbę wizyt oraz fraz z jakich były wejścia na domenę SEOmoz.org

Powyższy wykres również potwierdza brak wpływu Google Instant na liczbę wejść. Na wykresie możemy w prawdzie zaobserwować różnicę w liczbie wizyt oraz słów kluczowych jednak spowodowana jest ona prawdopodobnie fluktuacjami.

[Żródło: Google Instant bez wpływu na długi ogon]

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny