preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Festiwal SEO 2019 – relacja

Festiwal SEO 2019 – relacja

W branży SEO, jeżeli nie jesteś na bieżąco ze zmianami, które serwuje nam Google, możesz zapomnieć o sukcesie i wbiciu się na wysokie pozycję. Pozycjonując strony konieczne jest obserwowanie trendów, testowanie, analiza działań konkurencji.

Możemy robić to w domowym (biurowym) zaciszu, ale lepszym pomysłem jest wybranie się na konferencję branżową i zapoznanie się z dokonaniami innych pozycjonerów oraz konfrontacja własnych wniosków z obserwacjami kolegów z branży. Najlepszym miejscem do pogłębiania swojej wiedzy jest katowicki Festiwal SEO.

Festiwal SEO - logo

Najciekawsze prezentacje na Festiwalu SEO

10 maja 2019 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym delegacja Widzialnych miała okazję wysłuchać 12 prezentacji czołowych specjalistów SEO, którzy poruszali szeroki zakres tematów – od sposobów na efektywną pracę z klientem, przez narzędzie wspomagające raportowanie, na linkach kończąc. Mieliśmy okazję posłuchać o nieoczywistych sposobach na zwiększenie ruchu na stronach klientów, wykorzystaniu Real Time Marketingu w dużym e-commerce i roli jaką w tym odgrywa dział SEO. Także prześledziliśmy jak nasza branża zmieniała się przez ostatnie 15 lat na przykładzie największego branżowego forum.

Kompetencje miękkie, a SEO

W porównaniu do poprzednich edycji, tym razem mieliśmy mniej prezentacji stricte technicznych, a prelegenci skupiali się raczej na miękkich kompetencjach, które są coraz bardziej cenione i to nie tylko w SEO. Tutaj prym wiedli Łukasz Żelezny opowiadający o swoim workflow w pracy z klientem i sposobach na zmianę klienta w ambasadora marki, a także Grzegorz Strzelec, który z erudycją przedstawił 10 przykazań usprawniających współpracę klienta z pozycjonerem.

Prezentacje na frstiwalu seo

Trochę o technikaliach

O technicznych zagadnieniach mogliśmy posłuchać na prezentacjach m.in. Artura Wojczala i Cezarego Urbanowicza z Widocznych oraz Benedykta Protasiuka, a także Łukasza Suchego. Artur i Cezary przybliżyli nam narzędzie Supermetrics, które pozwala w łatwy sposób zestawiać ze sobą dane z wielu narzedzi (m.in Google Analytics i Google Search Console), dzięki czemu analiza serwisów i ich poszczególnych podstron jest dużo szybsza i prostsza. Benedykt i Łukasz z kolei opowiedzieli o linkach, które nadal są ważnym aspektem strategii pozycjonowania. Z prezentacji Benedykta dowiedzieliśmy się, o wpływie usuniętych linków na serwis, a Łukasz opowiedział o swoich testach z różnymi metodami linkbuildingu.

Wiedza i nowe znajomości, które przywieźliśmy z Katowic, z pewnością zostaną wykorzystane w pracy nad stronami naszych klientów. Dzięki ciągłemu rozwojowi możemy zaproponować najlepsze rozwiązania dla danego serwisu i lepiej zrozumieć biznes naszych klientów.

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Świetnie, że festiwal jest, aczkolwiek według mnie można było zmienić kolejność prelegentów. Szkoda, że na koniec, kiedy wszyscy byli już zmęczeni, zostali najciekawsi.

  2. 2

    Ja w tym roku niestety nie miałem jak pojechać. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję 🙂

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony