
Facebook testuje nowe narzędzia e-commerce
Facebook niedawno zapowiedział nowe narzędzie do sprzedaży produktów. Testowane są dwie sekcje: Shopping i nowy format aplikacji mobilnej dla reklamodawców. Dzięki temu użytkownicy będą mogli robić zakupy nie opuszczając Facebooka.
Tego można było się spodziewać. Facebooka wchodzi na ścieżkę zakupową. Chce wykorzystać trend kupowania online, sprowadzić do siebie sprzedawców internetowych i dłużej zatrzymać użytkowników na portalu. Rozpoczęły się testy na robienie zakupów wewnątrz aplikacji.
W oficjalnym komunikacie z 12 października Facebook zapowiedział dodanie nowej sekcji zakupowej „Shopping”, która pojawi się na profilach użytkowników obok zakładek Znajomi, Zdjęcia, Wydarzenia i Grupy. Wystarczy w dowolnych momencie wejść z sekcję i można przeglądać oferty sklepów internetowych oraz dokonać zakupu. Oferty będą prezentowane na kształt aktualności zakupowych i dobierane pod kątem preferencji danego właściciela profilu.
Natomiast nowy format aplikacji mobilnej ma pomóc w dokonywani zakupów za pośrednictwem telefonów komórkowych. Nowością mają być reklamy Canvas angażujące użytkownika, które po kliknięciu nie przekierują na stronę zewnętrzną reklamodawcy, a otworzą się wewnątrz aplikacji mobilnej Facebook w pełnym ekranie. Internauta widząc ofertę danej firmy wybierze produkt, a zakupu dokona bezpośrednio z profilu.
Testy przeprowadzane są w Stanach Zjednoczonych i obejmują wybraną grupę partnerów Facebooka. Na razie nie wiadomo kiedy nowe narzędzia będą dostępne dla wszystkich.


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny