Pod koniec lutego Google ogłosił wprowadzenie dwóch zmian dotyczących rankingów wyników wyszukiwania. Gigant zapowiedział, że od 21 kwietnia 2015 roku witryny, które są przeznaczone do urządzeń przenośnych, w mobilnych wyszukiwarkach pojawią się w wynikach wyżej od stron stacjonarnych. Aby sprawdzić, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń przenośnych, można przeprowadzić prosty [...]
Dobre Rady
Już co drugi Polak kupuje w Internecie. Trudno dziwić się właścicielom sklepów, którzy przenoszą swoje biznesy do sieci. Specyfika naszej branży często pozwala obserwować ewolucję marzeń klientów - od pomysłu na sklep lub stronę promocyjną, poprzez realizację po… spektakularny upadek. Poniższe zestawienie prezentuje listę najbardziej absurdalnych błędów, jakie popełniają właściciele e-sklepów. O zgrozo, wciąż trudno zaliczyć je do wyjątków. [...]
Czy wiesz, że dodawanie obrazków w postach i na stronach internetowych staje się coraz bardziej istotne w szczególności w erze wszędobylskich social media? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się dlaczego. Po co mi zdjęcia i gdzie je umieścić Pierwsza myśl dotyczy tego, gdzie mógłbym umieszczać zdjęcia i obrazki. Okazuje się, że jest całkiem sporo miejsc, gdzie można je dodawać. Są to: blogi, gazety, artykułu sponsorowane, [...]
25 września nastąpiła aktualizacja Pandy w wersji 4.1, a wczoraj (21 października) potwierdzono aktualizację Pingwina 3.0, która była zapowiadana od kilku tygodni. Jest to w zasadzie przepisanie całego algorytmu i dość poważna zmiana. Google nieustannie walczy z nieetycznymi metodami pozycjonowania stron. Pingwin jako ważne narzędzie w tej walce ma doprowadzić do spadku stron pozycjonowanych poprzez gromadzenie linków, a podnieść w rankingu [...]
Ciężko mówić dzisiaj o tym, że Responsive Web Design jest jeszcze trendem. Od kilku miesięcy staje się już standardem. Świadczy o tym fakt, że każda prawidłowo wykonana strona internetowa przygotowana jest w tej technologii. O co chodzi z designem responsywnym? Czy jest to już norma, bez której lepiej nie pojawiać się w Internecie? Czym jest "Responsive"? Krótko mówiąc, strona internetowa przygotowana w Responsive Web Design [...]
Zasady i działanie pozycjonowania są dla wielu osób czarną magią. Każdy jednak chce być na szczycie listy Google. Klienci codziennie zadają nam mnóstwo pytań, chcąc zgłębić wiedzę tajemną. Dziś odpowiadamy na najpopularniejsze z nich. Jaka jest gwarancja osiągnięcia pozycji? Firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie ustalają rankingu pozycji i nie kontrolują go w żaden sposób. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, stały monitoring [...]
Podczas optymalizacji strony wykorzystywane są płatne narzędzia, które okazują się być bardzo pomocne, a czasem wręcz niezastąpione. Nie powinniśmy jednak zapominać o narzędziu najprostszym i całkowicie bezpłatnym, czyli wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka Google dostarcza nam informacji na temat tego, co już zostało zaindeksowane. Niekiedy są to strony, których nie znajdzie żadne inne narzędzie, ponieważ były one dostępne przez pewien czas i roboty Google nie natrafiły na nie lub obecnie strony nie są w [...]
Reklamy od Google są najpopularniejszą formą zarabiania na stronach internetowych, blogach itp. Dla wielu, na tym właśnie opiera się sens pozycjonowania. Wiadomym jest, że nie zarobisz nawet na perfekcyjnej stronie, jeśli nie będzie na niej ruchu. Google oferuje korzystny sposób reklamowania i całkiem sensowne zarobki, naliczane za unikalne kliknięcia w reklamy na naszej stronie. Niestety dla wielu osób przygoda z Adsense zakończyła się bardzo nieprzyjemnie, a [...]
Od kiedy Internet stał się jednym z głównych kanałów informacyjnych, firmy znalazły miejsce, gdzie mogą w efektywny i przede wszystkim relatywnie w tani sposób reklamować swoje produkty oraz usługi. Niesie to ze sobą zupełnie nowe możliwości kreowania wizerunku. Pozytywny odbiór marki ma znaczący wpływ na jej popularność i pozycję na rynku. Nic więc dziwnego, że reklama internetowa staje się jednym z głównych obszarów działalności marketingowej firm. Wizerunek to całokształt wyobrażeń [...]
W swojej pracy wielokrotnie spotykamy się z klientami proszącymi o analizę działań konkurencji w zakresie SEO. Analiza profilu linków prowadzących do domeny oraz elementów optymalizacji wskazujących na zakres i sposób prowadzenia prac nad witryną wymaga pewnego doświadczenia oraz dostępu do narzędzi – płatnych, jeżeli chcemy wykonać analizę w pełnym zakresie. Przykładem takiego narzędzia jest ahrefs.com, który doskonale sprawdza się w analizie odnośników prowadzących [...]
Analizując ruch z wyników bezpłatnych Google bardzo często zastanawiamy się, na którym miejscu było wyrażenie kluczowe, z którego mieliśmy wejście. Takie dane pomagają określić czy wzrost pozycji w wyszukiwarce Google przekłada się na wzrost ruchu z określonego wyrażenia kluczowego. Informacje te można zdobyć bezpośrednio z Google Analytics. Niemniej jednak konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie profilu dla domeny... Jak skonfigurować profil w Google Analytics? Pierwszą czynnością, jaką [...]
Działań powodujących zwiększenie odwiedzin własnej strony internetowej jest przynajmniej kilka. Najlepszym sposobem, czyli takim, który odniesie największy i prawdopodobnie najszybszy efekt będzie jej optymalizacja pod kątem wybranych słów kluczowych. Kolejny krok to zdobywanie wartościowych linków, kierujących do naszej strony. Wartościowe linki to takie, które prowadzą z dobrych stron, a nie witryn wątpliwej jakości. Co jeszcze można zrobić, [...]