Czym są słowa kluczowe long tail?

Czym są słowa kluczowe long tail?


W kontekście lepszego zrozumienia słów kluczowych long tail warto przypomnieć, czym w ogóle są słowa kluczowe. Słowa kluczowe to frazy, dzięki którym użytkownicy mogą znaleźć interesujące ich strony internetowe przy pomocy wyszukiwarek, np. Google.

Słowa kluczowe różną się w zależności od popularności oraz konkurencyjności. Najczęściej słowa kluczowe dzielą na słowa kluczowe ogólne oraz słowa kluczowe long tail (bardziej sprecyzowane).

Frazy ogólne są najczęściej wpisywanymi przez użytkowników, składają się zazwyczaj z 1-2 słów i w zależności od branży mogą być wyszukiwane od kilkuset do kilku milionów razy w ciągu miesiąca.

Przykłady ogólnych fraz kluczowych

Przykłady ogólnych fraz kluczowych

Frazy long tail to rodzaj słów kluczowych, który bardzo dokładnie określa rodzaj wyszukiwanego towaru, usługi lub informacji. Podobne słowa kluczowe najczęściej wpisują użytkownicy, którzy doskonale wiedzą czego szukają. Słowa kluczowe long tail różnią się od fraz ogólnych przede wszystkich dużo mniejszą liczbą wyszukiwań.

Przykłady fraz kluczowych long tail

Przykłady fraz kluczowych long tail

Pozycjonowanie strony za pomocą słów kluczowych long tail jest jednym z najtańszych sposobów na promowanie swojej strony w Internecie i domyślnie jest pierwszym etapem pozycjonowania strony internetowej.

Jak rozpoznać słowa kluczowe long tail?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż w tym przypadku specyfika branży jest decydująca.

Przykładowo, w branży RTV słowa kluczowe, które mają 500 wyszukiwań, mogą być uznane za słowa kluczowe long tail, natomiast w branżach niszowych związanych na przykład ze sprzętem medycznym lub przemysłowym, fraza, która jest wyszukiwana zaledwie 30 razy miesięcznie, może być atrakcyjna i konkurencyjna.

Niemniej jednak, jeśli fraza kluczowa spełnia chociażby jeden z tych warunków, prawdopodobnie mamy do czynienia z frazą long tail:

  • konkretna i bardzo dokładna nazwa usługi lub produktu,
  • dodana lokalizacja lub miejscowość,
  • bezpośrednio odpowiada na zapytanie użytkownika.

Co wyróżnia słowa kluczowe long tail?

Słowa kluczowe long tail wyróżnia przede wszystkim intencja użytkownika, która pozwala dokładnie określić, na jakim etapie zakupowym obecnie znajduje się user. Użytkownicy, którzy wpisują bardzo ogólne słowa kluczowe, takie jak „buty sportowe” dopiero szukają informacji na temat produktu, a więc są na początkowym etapie zakupowym.

Słowa kluczowe long tail są wpisywane najczęściej przez userów, którzy wiedzą, czego szukają. Mówiąc wprost – to użytkownicy, którzy są na końcowych etapach procesu zakupowego, czyli o krok od konwersji.

Pozycjonowanie fraz long tail jest zdecydowanie prostsze i tańsze niż ogólnych słów kluczowych. Często nawet optymalizacja techniczna strony oraz poprawne linkowanie wewnętrzne jest wystarczające żeby strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania na ogrom nowych fraz kluczowych.

Wady fraz kluczowych long tail

Słowa kluczowe long tail ze względu na swoją specyfikę są proste do wypromowania, natomiast mają mały ruch organiczny. Oznacza to, że pozycjonowanie bazujące na frazach long tail jest czasochłonne – w tej sytuacji uzyskanie sensownego ruchu na stronie jest możliwe tylko przy stworzeniu rozbudowanej sieci wpisów. Warto także pamiętać, że tego typu słowa kluczowe to jedynie „trampolina” do pozycjonowania fraz trudniejszych, które w przyszłości będą generować dużo większy ruch na stronie.

Jak tworzyć treści z wykorzystaniem fraz kluczowych long tail?

Tworzenie jakościowych oraz unikalnych tekstów jest kluczowe dla wypozycjonowania witryny na frazy kluczowe long tail. Nie można jednak zapomnieć o umiarkowanym nasyceniu tekstów frazami. Przespamowane treści będą źle odbierane przez użytkowników i nie przyniosą wymiernych korzyści, z kolei brak słów kluczowych uniemożliwi osiągnięcie założonego celu.

Przespamowany tekst

Przespamowany tekst

Treści z uwzględnieniem słów kluczowych long tail muszą:

  • Dogłębnie i dokładnie opisywać poruszony temat. Teksty powinny opierać się na analizie powiązanych fraz kluczowych, co pozwoli kompleksowo odpowiedzieć na zapytanie różnych użytkowników.
  • Rozwiązywać problemy użytkownika i odpowiadać na wszystkie jego pytania. Tekst powinien być użyteczny i pomagać użytkownikom w rozwiązywaniu ich problemów.
  • Być unikalne. Teksty powielone lub częściowo skopiowane mają o wiele mniejszą wartość dla użytkownika i są gorzej oceniane przez wyszukiwarki. Oryginalna treść zawsze będzie mieć pierwszeństwo przed skopiowaną.
  • Być ciekawe dla użytkownika. Dobrze napisany tekst powinien przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do przeczytania całości.
  • Być responsywne. Treść powinna być czytelna na wszystkich urządzeniach mobilnych. Jeśli użytkownik będzie musiał scrollować tekst w prawo i w lewo lub treść będzie się rozjeżdżać, to z wielkim prawdopodobieństwem porzuci stronę.

Wnioski

Jakość treści na stronie oraz optymalizacja techniczna serwisu ma istotny wpływ na pozycjonowanie long tail. Pozycjonowanie long tail w większości przypadków nie wymaga aktywnego pozyskiwania linków, co znacząco obniża koszty całego procesu.

Pozycjonowanie strony za pomocą słów kluczowych long tail jest dobrym sposobem na pozyskanie ruchu organicznego niskim kosztem, a niewielka konkurencja na te frazy kluczowe pozwala na szybsze wypozycjonowanie strony.

Kategoria

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny