Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Co to jest Inbound Marketing?

Co to jest Inbound Marketing?

W szybko zmieniającym się świecie niezwykle istotnym elementem działań marketingowych jest dostosowywanie swoich działań do aktualnych zachowań klientów. Strategia zdobycia i utrzymania klienta musi być precyzyjnie dopasowana do jego oczekiwań. Agresywne kampanie, jakie jeszcze kilka lat temu były w natarciu, powoli odchodzą w niepamięć. Jednym z najnowszych sposobów i trendów w działaniach reklamowych jest Inbound marketing. Jest to jedna z form budowania trwałej relacji z klientem poprzez działania pozwalające mu samemu odnaleźć to, czego szuka.

Czym jest Inbound marketing?

Strategia Inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego, opiera się na takich działaniach, na które odbiorca wyraża zgodę. Dzięki temu możemy lepiej poznać klienta i skutecznie dopasować metody działań marketingowych do jego potrzeb. Innym aspektem Inbound marketingu, jest taki przekaz informacji, który pojawia się wtedy, gdy klient ich poszukuje. Jest to zatem niezwykle precyzyjna strategia działań promocyjnych. Do podstawowych działań w zakresie Inbound marketingu można zaliczyć:

  • prowadzenie strony i bloga firmowego;
  • optymalizację strony www oraz pozycjonowanie;
  • aktywne działania w mediach społecznościowych;
  • content marketing.

Każdy z tych elementów ma na celu taki przekaz informacji, który służy nawiązaniu i utrzymaniu trwałej relacji z klientem. Dlatego też techniki Inbound marketingu należy wykorzystywać w możliwie najszerszym zakresie, a także we współpracy z innymi dostępnymi formami dotarcia do klienta.

Jakie korzyści daje Inbound marketing?

Kompleksowe działania marketingowe oparte na znajomości zachowań klientów przynoszą wiele wymiernych korzyści. Inbound marketing daje między innymi możliwość:

  • dotarcia do najbardziej zainteresowanych zakupem klientów; jest to niezmiernie istotne podczas tworzenia strategii marketingowej; inwestycja w nieefektywne lub nieskutecznie targetowane środki przekazu reklamowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto;
  • aktywizacji klientów; wykorzystywanie mocy social media do zaangażowania klientów w różnego rodzaju kampanie czy akcje, skutecznie zwiększa możliwość dokonania przez nich zakupu danej marki;
  • zbudowania świadomości marki; dzięki content marketingowi można skutecznie zbudować świadomość marki wśród klientów, co w znaczący sposób przekłada się na ich decyzje zakupowe;
  • dopasowanie przekazu reklamowego oraz samych reklam do potrzeb i oczekiwań klientów; irytujące pop-upy, duże banery, czy bilboardy zniechęcają klientów, którzy coraz częściej kierują się nienachalną reklamą, którą odbierają jako skrojoną pod ich potrzeby.

Celem Inbound marketingu jest zaangażowanie klienta, przyciągnięcie go do przekazu reklamowego i skuteczne wpłynięcie na podjęcie przez niego decyzji zakupowej. W tym właśnie celu stosuje się możliwości jakie daje pozycjonowanie stron internetowych, pozyskiwanie świadomych i zaangażowanych odbiorców przez social media, buduje zaufanie i wierność klientów dzięki dopasowaniu przekazu do ich potrzeb. Nie można również zapominać o atrakcyjnym blogu firmowym, wypełnionym unikalnymi treściami. Dostarczanie klientom atrakcyjnych informacji za pomocą wielu różnych kanałów komunikacji to podstawa działań współczesnego marketingu.

Jak skutecznie działać w Inbound marketingu?

Odpowiedź jest niezwykle prosta. Inbound marketing musi charakteryzować się systematycznością i długofalowym podejściem. Jedynie budując długoterminowe strategie Inbound marketingu będziemy mogli uzyskać pożądany efekt, jakim jest finalnie zwiększenie obrotów firmy. Podobnie, jak nie można osiągnąć Top3 wyników wyszukiwania w miesiąc, Inbound marketing nie przyniesie wymiernych efektów natychmiast. Celem Inbound marketingu jest dotarcie z przekazem reklamowym do najbardziej zainteresowanej, a zarazem jak największej grupy klientów. Dlatego też pojedyncze działania nie są w stanie przynieść pożądanych rezultatów. Jednak inwestycja z pewnością opłaci się długofalowo w postaci zwiększającej się stale liczbie wiernych marce i firmie klientom.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj