Co nowego w Google – podsumowanie lutego 2016

Co nowego w Google – podsumowanie lutego 2016


Przygotowaliśmy krótkie podsumowanie zmian i nowości, jakie Google wprowadził w lutym 2016 roku. Poniższe aktualności potwierdzają mocną pozycję giganta z Mountain View, który co chwilę pokazuje, że chce pracować z ludźmi i dla ludzi. Oto co nowego zaserwował nam Google w zeszłym miesiącu.

Tłumacz Google zna już 103 języki

Na starcie, 10 lat temu, Tłumacz Google posługiwał się tylko czterema językami – angielskim, arabskim, chińskim i rosyjskim. W ostatnim czasie do usługi dodano dwanaście nowych języków: amharski, fryzyjski, korsykański, kirgiski, hawajski, kurdyjski, luksemburski, samoański, szkocki, shona, sindhi, paszto i xhosa. Dziś można tłumaczyć na 103 języki, co stanowi 99% języków spośród wszystkich, którymi posługują się internauci na całym świecie.

Tłumacz Google_infografika

Z Tłumacza można korzystać na niemal każdym urządzeniu mobilnym – na smartfonach, tabletach czy na smartwatchach. Aplikacja umożliwia tłumaczenie przy użyciu klawiatury, ale rozpoznaje też mowę i znaki napisane ręcznie. Tłumacz Google błyskawicznie tłumaczy również obrazy przy użyciu aparatu w 36 językach. Wystarczy zrobić zdjęcie tekstu. Ostatnio wprowadzona funkcja pozwala na tłumaczenie w czasie rzeczywistym bez robienia zdjęcia – wystarczy skierować aparat na fragment tekstu, a aplikacja momentalnie go przetłumaczy.

Mapy Google z przystankami i objazdami

W Mapach Google dla Androida pojawiła się nowość – możliwość dodawania objazdów i wyszukiwania nowych punktów bez konieczności wyłączania dotychczasowej nawigacji. Opcja ta ma usprawnić oznaczenie niespodziewanych przystanków typu: tankowanie lub wizyta w supermarkecie w trakcie podróży.

W czasie jazdy samochodem z włączoną nawigacją jesteśmy czasem zmuszeni z różnych przyczyn do zatrzymania się na chwilę. W takiej sytuacji wystarczy nacisnąć symbol lupy w prawym górnym rogu ekranu. Pojawi się rozwijane menu z wieloma przydatnymi podpowiedziami np. gdzie jest najbliższa stacja benzynowa, sklep spożywczy czy restauracja. Oprócz tego można użyć wyszukiwania głosowego lub standardowego.

Mapy Google z objazdem

Funkcja szukania w trakcie podróży dostępna będzie dla wszystkich użytkowników Map Google na Androida w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Polscy wydawcy dostaną pieniądze od Google

Google zakończył pierwszą odsłonę Digital News Initiative (DNI). W ramach tej inicjatywy przekaże ponad 27 milionów euro na innowacyjne projekty dziennikarskie. Aż 1,5 miliona euro trafi na realizację siedmiu projektów z Polski. Na razie są to: „Gazeta Wyborcza”, Na Temat, TOK FM i „Magazyn 120 sekund” Grupy Eurozet.

digital news initiative

Więcej o Digital News Initiative na Witrualnemedia.pl

Google uruchamia projekt Shield

Projekt Shield to darmowa usługa Google, która wykorzystuje technologię koncernu, aby chronić serwisy informacyjne i wolność wypowiedzi przed atakami DDoS, stosowanymi często do blokowania konkretnych witryn. Skorzystają z tego wydawcy serwisów informacyjnych i stron zaangażowanych społecznie, które w chwili ataku mogą przekierować swój ruch do infrastruktury informatycznej Google i korzystać ze skutecznych sposobów ochrony.

Więcej informacji znajduje się na stronie projektu Shield.

Google udostępnia Resizer

Resizer to nowe narzędzie do testowania responsywności stron. Służy do zweryfikowania wyglądu interfejsów w różnych rozdzielczościach i układach ekranu jednocześnie. Przy projektowaniu witryny należy sprawdzić na podglądzie, jak będzie prezentować się dany interfejs na ekranie urządzenia o konkretnych parametrach. I tu z pomocą przychodzi Google z własnym narzędziem. Wystarczy podać link do serwisu, a otrzymamy podgląd z trzech różnych urządzeń: dekstop, tablet i smartfon.

Resizer

Warto sprawdzić jak wygląda witryna na desktopie, tablecie i mobile. W końcu mobile first!

Pozostałe newsy z lutego, o których pisaliśmy już na naszym blogu to blokowanie przez Google reklam we Flashu, oznaczanie stron zbudowanych na Accelerated Mobile Pages w wyszukiwarce mobilnej oraz najważniejszy news: usunięcie reklam AdWords z prawego panelu wyników wyszukiwania.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny