preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Być w TOP-ie

Być w TOP-ie

Zasady i działanie pozycjonowania są dla wielu osób czarną magią. Każdy jednak chce być na szczycie listy Google. Klienci codziennie zadają nam mnóstwo pytań, chcąc zgłębić wiedzę tajemną. Dziś odpowiadamy na najpopularniejsze z nich.

Jaka jest gwarancja osiągnięcia pozycji?

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie ustalają rankingu pozycji i nie kontrolują go w żaden sposób. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, stały monitoring sieci, znajomość wyszukiwarki i kierunek w jakim zmierza, możemy naszymi działaniami skutecznie wpływać na wyniki. Cały wyścig odbywa się jednak na terenie trzeciej firmy, jaką jest Google i to ona ostatecznie rozdaje karty. Ma też możliwość wprowadzania dowolnych zmian w każdym momencie, co może doprowadzić do utraty pozycji mimo naszych starań. Żadna agencja SEO nie może więc dać gwarancji osiągnięcia przez stronę danych pozycji. Gwarancją dobrych praktyk może być natomiast lista klientów, z którymi współpracowaliśmy. To oni są najlepszym dowodem naszej skuteczności.

Widziałam oferty gwarantujące TOP10 po 30 dniach

My też widzieliśmy. Można je zwykle spotkać na portalach aukcyjnych lub serwisach zakupów grupowych. Należy jednak mieć świadomość, że jest to tylko chwyt marketingowy. Owszem, błyskawiczne pozycjonowanie jest możliwe – ale blask chwały będzie jedynie chwilowym fleszem, a strona straci pozycje tak szybko jak je uzyskała. Nienaturalne, agresywne metody pozycjonowania skutkują szybkim wzrostem pozycji i świadczą o próbie oszukania wyszukiwarki oraz zwykle kończą się karą – filtrem, który sprawia, że na dane wyrażenia strona w ogóle nie pojawia się w indeksach. Wyjście z filtra to kolejne stracone miesiące, podczas których nasza strona mogłaby notować setki nowych wejść i bezpiecznie budować zaufanie Google. W skrajnych przypadkach konieczna może być nawet zmiana domeny. Czy zatem nadal chcesz skorzystać z promocji?

Chcę pozycjonować stronę, ale nie zgadzam się na wprowadzanie zmian

Takie życzenie ma wielu klientów posiadających serwisy fotograficzne, banki twarzy lub designerskie sklepy internetowe czyli wszystkie takie, w których stawia się na graficzny minimalizm i bogatą galerię zdjęć. Większość zmian optymalizacyjnych nie jest widoczna dla użytkowników ponieważ dotyczy kodu strony. Zdarza się jednak, że konieczne jest dodanie nowych tekstów. Wyszukiwarka Google jest przede wszystkim wyszukiwarką treściową – ocenia więc strony niczym niewidomy internauta korzystający z syntezatora mowy. Najpiękniejsze nawet fotografie nie zostaną przez nią wzięte pod uwagę, bo nie potrafi ich „odczytać”. Wśród wielu czynników mających wpływ na wynik pozycjonowania, jednym z najważniejszych jest więc treść – im więcej, tym większe możliwości pozycjonowania. Ale uwaga: kopiowanie nie popłaca! Strony powielające treści innych muszą być przygotowane na to, że nie osiągną takich wyników, jak strony z unikalną zawartością – skopiowana treść jest bezwartościowa. Nie wspominając o tym, że i tu grożą kary – Google wie, że oszukujesz.

Pozycjonuję stronę już miesiąc, dlaczego nie ma efektów?

Klienci wielokrotnie są przekonani, że aby wypozycjonować stronę do pierwszej dziesiątki wyników Google wystarczy wcisnąć kilka guzików. My też chcielibyśmy, żeby to było takie proste! Niestety, jest to proces znacznie dłuższy. Serwisy, które zajmują topowe miejsca, pracowały na swoje pozycje wiele miesięcy czy lat, wkładając w to ogrom systematycznej pracy i inwestując spore kwoty. Analogicznie, strona, która dopiero zaczyna się promować będzie potrzebowała czasu, by dołączyć do najlepszych, tym bardziej, że wyszukiwarka jest skomplikowanym mechanizmem i z wielką ostrożnością traktuje nowe strony – wszak ich obecność w TOP10 ma być wyznacznikiem jakości i zaufania.

Chcę się pozycjonować tylko na jedną frazę

Zalecamy pozycjonowanie na większą liczbę fraz, nawet w przypadku niezbyt rozbudowanych stron – wówczas jest ono bardziej naturalne w oczach Google i mniejsze jest prawdopodobieństwo otrzymania kary. Duże serwisy, takie jak sklepy internetowe mające kilkaset podstron potrzebują natomiast działań adekwatnych do ich wielkości. Zdarza nam się więc pozycjonować kilkaset czy nawet kilka tysięcy fraz.

Po wpisaniu nazwy firmy nasza strona wyświetla się na pierwszej pozycji. W związku z tym nie potrzebuję pozycjonowania

Pozycjonowanie jest skierowane głównie do osób, które nie znają jeszcze nazwy Twojej firmy ani adresu strony, ale poszukują produktu lub usługi, który znajduje się w Twojej ofercie. Jeśli Twoja strona jest pozycjonowana i znajduje się na wysokich pozycjach – klienci, wpisując w wyszukiwarkę nazwę produktu, trafią właśnie do Ciebie, a nie do konkurencji.

Czy osiągnięte wyniki utrzymają się po rozwiązaniu umowy?

Osiągnięcie TOP10 to dopiero początek drogi, a wymarzone pozycje nie są dane na wieczność. Należy pamiętać, że konkurencja nie śpi i z pewnością zrobi wszystko, by zająć nasze miejsce. Kiedy zaprzestaniemy pozycjonowania strony nie będzie to wcale trudne, dlatego należy kontynuować działania SEO. Nie bez znaczenia jest także nieustanny rozwój Google. Aktualizacje algorytmu, który ma ułatwiać wyszukiwanie są wprowadzane kilkaset razy w roku. Niekiedy zmiany te powodują duże przetasowania w TOP10.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony