Bing i Yandex – porównanie alternatywnych narzędzi dla webmasterów


1. Bing – http://www.bing.com/toolbox/webmaster

1.Rozpoczęcie przygody z narzędziami Bing należy zacząć od założenia własnego maila, najlepiej na hotmail. W ten sposób nasz adres email zostanie zintegrowany z narzędziami dla webasterów oraz innymi pomocnymi toolsami, które oferuje Bing.

2. Add Site – czyli dodaj witrynę w narzędziach dla webmasterów,

3. Kolejnym krokiem jest weryfikacja dodanej strony – wykonujęmy ją przy pomocy pliku XML, który umieszczamy na serwerze lub wklejami tag w nagłówku

4. Gdy witryna jest uwierzytelniona następuje zbieranie danych (opcje pomocy informują, że dane powinny wyświetlać się po 3 dniach, jednak w praktyce pojawiają się po sześciu) – Gotowe

Co oferują Narzędzia Bing webmaster tools?

Informacje podzielone są na następujące sekcje:

 

Bing (+) (-)
Crowl [1] Przedstawia dane dotyczące błędów wykrytych podczas indeksowania strony
[2] Zakładka Crawl Details umożliwia wyświetlenie szczegółowych informacji o: błędach, przekierowaniach, stronach zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem oraz stronach wyłączonych w pliku robots.txt
[3] możliwość zgłoszenia mapy strony – Sitemaps
Przedstawia dane do 6 miesięcy wstecz
Index [1] informacje o liczbie zaindeksowanych podstron, zgłaszanie podstron, które powinny zostać zaindeksowane
[2] blokowanie wybranych podstron przed ich indeksacją
Ograniczenie do zaindexowania 10 podstron dziennie, a łącznie do 50 w ciągu miesiąca
Traffic
(Ruch)
Informacje o ruchu, przy czym zakładka ta wygląda niemal identycznie z googlową zakładką „Wyszukiwane hasła” tzn. zawiera dane takie jak: ilość wyświetleń, ilość kliknięć i CTR (Współczynnik klikalności) Przedstawia dane do 6 miesięcy wstecz

Plusy (+) / Minusy (-)

Zalety i wady narzędzi Bing:
+ Duża aktywność Binga
+ Wykresy – kliknięć, ruchu, indexu, błędów
– Bing Webmaster Tools jest łudząco podobne do narzędzi Google Webmaster Tools oraz Google Analytics
– Nie posiada jeszcze wielu funkcjonalności dostępnych w narzędziach Google
– Bariera językowa – nie wszystkie działy są przetłumaczone na Polski
– Brak danych o linkach przychodzących (Backlink)

2. Yandex Webmaster Tools – http://webmaster.yandex.com

W narzędziach dla webmasterów Yandexa dodanie strony i jej uwierzystelnienie przebiega bardzo podobnie jak w Bingu. Wszystkie pomocne zakładki znajdują się w jednym miejscu w pasku bocznym. Yandex również posiada zarówno plusy, jak i minusy.

Plusy (+) / Minusy (-)

Zalety i wady narzędzi Yandex:
+ Wykrywanie BackLinków (Yandex nie wyświetla pełnej listy linków przychodzących)
+ Main mirror – możliwość zmiany wyświetlania strony z „www” lub „bez www”
+ Site geography – geograficzna przynależność strony internetowej do wyników wyszukiwania
+ URL letter case – można zmienić sposób adresowania URL swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Na przykład, yandex.webmaster.ru lub Yandex.Webmaster.ru.
– Bariera językowa .RU – Wersja ENG od sierpnia 2011
– Statystyki wyszukiwania – będą się pojawiać, gdy osiągną wyższą pozycję niż 50

PODSUMOWANIE Bing i Yandex

Narzędzia Bing i Yandex są do siebie bardzo podobne. Więcej przydatnych informacji dla webmastera można uzyskać z narzędzi Yandex’a. Jednak Bing nadrabia pewne niedociągnięcia ciekawymi wykresami graficznymi. W obu przypadkach zbieranie informacji o weryfikowanych stronach przebiega powoli. Wyświetlane dane zaczynają przypominać połączenie Google Analitycs oraz Google webmaster Tools. Czekamy na więcej przydatnych rozwiązań.

Kategoria

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Przemek Sztal

    Miałem jeszcze dopisać jednego minusa dla Binga, ale widzę, że poprawili się w maju br. Wcześniej do prezentacji danych wymagany był plugin Silverlight, co potrafiło sprawiać sporo kłopotów w systemie Linux. Teraz na szczęście nawrócili się na HTML5 🙂

Odpowiedz na „Przemek SztalAnuluj pisanie odpowiedzi