Banery w kampaniach reklamowych Google Adwords


Wiemy już jakie narzędzie, aplikację użycza nam Google do planowania i opracowywania strategii naszych kampanii w sieci partnerskiej. Nie jest ono może jeszcze doskonałe, ale jak pisałem, na pewno daje nam sporo możliwości i ułatwia tworzenie kampanii reklamowej.

Mamy już wybrane portale, mamy informacje o tym jakiego rodzaju reklamy graficzne są dostępne i akceptowane na poszczególnych stronach. Pozostaje kwestia, jakże istotna, mianowicie jak stworzyć banery niezbędne w naszej kampanii?

Google Adwords pozwala nam z jednej strony na używanie własnych, uprzednio wykonanych banerów, z drugiej natomiast, mamy możliwość wykorzystania Narzędzia do tworzenia reklam graficznych. Każdy z tych dwóch sposobów włączania banerów do kampanii ma swoje wady i zalety, które postaram się w skrócie opisać.

Pierwszy sposób, czyli samodzielne (w praktyce najczęściej za pośrednictwem grafika) stworzenie reklam do kampanii, daję nam, co oczywiste, pełną swobodę co do wyglądu banera. Możemy w pełni wykorzystać elementy identyfikacji wizualnej naszej firmy. Spożytkujemy więc na pewno firmowe logotypy, barwy, czy też czcionkę. Banery będą wtedy w pełni spójne z pozostałymi materiałami marketingowymi i elementami graficznymi stosowanymi przez nasze przedsiębiorstwo. Idealnie odwzorujemy też estetyczno-graficzne aspekty naszej marki – jeżeli tworzymy kampanię związaną z określonymi produktami. To zdecydowanie zaleta tego sposobu tworzenia reklam graficznych na potrzeby Google Adwords. Minusem będą jednak koszty związane z pracą grafika, czy też programisty w przypadku bardziej zaawansowanych banerów.

Musimy też uważać i przestrzegać warunków Google co wyglądu, formatu i wielkości naszych reklam. Możemy używać jako banery statycznych obrazów, nasze banery mogą być animowane (.gif, .jpg, .png), natomiast jeżeli zależy nam na stworzeniu bardziej zaawansowanych technicznie reklam, wtedy mamy do wyboru format flash. Banery animowane są obarczone kilkoma dalszymi obostrzeniami, najważniejsza z nich mówi o tym, iż długość trwania animacji nie może przekroczyć 30 sekund.

Wszystkie reklamy banerowe podlegają ograniczeniu jeżeli chodzi o wielkość pliku, jego dozwolona rozmiar wynosi 50 KB.

Bardzo ważne przy samodzielnym tworzeniu reklam na potrzeby naszej kompanii, jest przestrzeganie ich wymiarów, Google Adwords akceptuje reklamy o następujących wielkościach, rozpiętości (w pikselach):

* Kwadrat 250 x 250

* Mały kwadrat 200 x 200

* Baner 468 x 60

* Długi baner 728 x 90

* Średni prostokąt 300 x 250

* Duży prostokąt 336 x 280

* Wieżowiec 120 x 600

* Szeroki wieżowiec 160 x 600

Na potrzeby naszej kampanii reklamowej najlepiej stworzyć banery we wszystkich wymienionych wyżej formatach. Każda strona sieci partnerskiej Google przeznacza ściśle określoną ilość swej powierzchni na reklamy, toteż dysponując wszystkimi odmianami, typami banerów, z pewnością jeden z nich znajdzie sobie miejsce na interesującej nas stronie. W innym wypadku (posiadając np tylko baner o wielkości 468 x 60) zasięg naszej kampanii będzie ograniczony do miejsc w sieci akceptujących taki format. Myślę więc, że warto zainwestować i stworzyć odmianę reklamy graficznej o każdej wymaganej wielkości.

Załóżmy teraz, że mamy już banery. Pozostaje nam dodanie ich do kampanii. W tym celu na stronie głównej panelu zarządzania Adwords, wybieramy zakładkę „Kampanie”, następnie zaś „Reklamy”. Po kliknięciu na przycisk „Nowa reklama” widzimy opcję „Reklama graficzna”, najbardziej interesującą nas w tym momencie. Po wybraniu tej opcji, ukazuje nam się formularz umożliwiający dołączenie nowego banera. Dokonujemy wyboru kampanii oraz grupy reklam, do której ma przynależeć nasza reklama. Następnie musimy załadować plik graficzny na nasze konto. Pozostaje nam jeszcze dodanie wyświetlanego oraz docelowego adresu reklamy.

W kolejnym artykule przedstawię wspomniany już w tym tekście drugi sposób tworzenia i dołączania reklam graficznych do kampanii reklamowych Google Adwords.

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 2
    Robert

    Ja bym jeszcze dodał, że dobrze jest tworzyć kilka wersji banerów dla każdego z dostępnych rozmiarow. Dzięki temu mamy od razu możliwości wykonywania tzw. split testów.
    Bardzo przydatna rzecz, wiem z doświadczenia.

Odpowiedz na „MarianAnuluj pisanie odpowiedzi