7 wyników wyszukiwania, a może jednak 4?

7 wyników wyszukiwania, a może jednak 4?


Jakiś czas temu pojawiły się pierwsze informacje o zmianie prezentacji wyników wyszukiwania. Dotyczyły one ilości prezentowanych wyników wyszukiwania dla fraz powiązanych głównie z brandem i polegały na zmniejszeniu liczby wyników z 10 do 7. Przykładem może być wyrażenie kluczowe opisujące naszą firmę: „widzialni.pl”.

Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, wyświetlanych jest tylko 7 wyników. Ograniczenie liczby wyników do 7 wydawało mi się zaskakujące, jednak jeszcze bardziej zaskoczył mnie dzisiejszy wpis na blogu Piotra Cichosza (shpyo): 7 wyników wyszukiwania to zdecydowanie za dużo. Niedługo będzie ich 4!, który dotyczył prezentacji tylko 4 wyników.

Na swoim blogu Piotr przedstawił przykład, który potwierdza, że Google jest obecnie w trakcie testów wyświetlania jedynie czterech wyników wyszukiwania.

W moim przekonaniu, zmiana ta nie będzie miała dużego wpływu na ruch kierowany na strony klientów, ucierpieć mogą natomiast katalogi firm, które bardzo dużą część ruchu pozyskiwały z wyrażeń kluczowych dotyczących brandów.

4 Komentarze

Dodaj własny
  1. 2
    Basia

    Takie pytanie, czy wykorzystywanie domen Klientów do tworzenia śmieciowego zaplecza jest legalne. Ciekawe czy zacząć się z nimi anonimowo kontaktować 🙂

  2. 3
    Feromony

    Co rozumiesz poprzez wykorzystywanie domen klientów do tworzenia śmieciowego zaplecza? Chodzi o wykorzystywanie subdomen klientów, tworzenie podstron z linkami? W moim przekonaniu nie jest to etyczne, ale jest legalne o ile umowa zawiera takie zapisy.

  3. 4
    Mateusz | widzialni.pl

    Basia: a czemu anonimowo? 😉 Linki na stronach klientów umieszczane są bardzo rzadko i tylko w przypadku, gdy się na to zgodzą. Jakiekolwiek linki umieszczone w ten sposób mają głównie wartość reklamową i zapisy odnoszące się do ich umieszczenia znajdują się w umowie.

+ Napisz komentarz