5 funkcji Google AdWords, które powinieneś wypróbować w 2016 roku

5 funkcji Google AdWords, które powinieneś wypróbować w 2016 roku


W ubiegłym roku Google wprowadził kilka nowych funkcji w programie AdWords. Oznacza to, że istnieje kilka nowych sposobów dla reklamodawców na rozbudowanie kampanii w nowym roku. Każdy nowy produkt giganta lub aktualizacja istniejącego ma swoje zalety i może przyczynić się do poprawy skuteczności kampanii na różne sposoby. Jak je wykorzystać?

Oto 5 opcji z AdWords, z których wypada korzystać w 2016 roku:

1. Reklama typu „Tylko połączenie”

Aby wykorzystać trend polegający na tym, że coraz więcej ludzi wyszukuje w internecie tylko nazwę firmy i jej numer telefonu, chcąc od razu zadzwonić, w lutym 2015 roku Google uruchomił typ kampanii Tylko połączenie. Jest to doskonałe rozwiązanie dla firm, którym bardziej zależy na kontakcie telefonicznym niż odwiedzinach ich witryny. Są to m. in. dentyści i warsztaty samochodowe, a ich głównym celem jest planowanie spotkań i ustalanie terminów.Reklama typu „Tylko połączenie”

W reklamie typu „Tylko połączenie” nagłówek jest zastąpiony numerem telefonu i zawiera przycisk „Zadzwoń”, co ułatwia kontakt. Zamiast wyszukiwania numeru, po prostu klikamy w reklamę. Ten typ kampanii wyświetlany jest tylko w urządzeniach przenośnych, które są zdolne do wykonywania połączeń telefonicznych. To sprawia, że łatwo można określić stawkę za kliknięcie w oparciu o wyliczenie, ile warty jest dla nas każdy telefon od klienta.

2. Kampanie wideo TrueView

Kolejna duża aktualizacja produktu pojawiła się w kwietniu i maju, gdy Google dodało Karty informacyjne do reklam TrueView na YouTube oraz TrueView for Shopping. Obie funkcje mają za zadanie uczynić reklamy wideo bardziej interaktywne i zwiększyć zaangażowanie widzów.

Karty TrueView pozwalają umieścić więcej informacji na temat firmy i marki oraz kierują ludzi bezpośrednio z reklamy do witryny. Oprócz tradycyjnych formatów TrueView, Karty mogą być wyświetlane na urządzeniach mobilnych i Smart TV, więc reklamodawcy mogą uruchomić jedną reklamę na wszystkich urządzeniach.

Reklama TrueView

Karty TrueView wyposażono w jeszcze jedną funkcję – TrueView for Shopping, która umożliwia reklamodawcom promowanie wybranych produktów ze zdjęciami i pozwala na dokonanie zakupu z witryny. Wszystko w ramach jednej reklamy wideo.

Wraz z tą aktualizacją, Google dał reklamodawcom możliwość optymalizacji działań widza. Oznacza to, że jesteśmy w stanie policzyć, gdy ktoś po prostu ogląda reklamę oraz gdy wchodzi w interakcję z nią, klikając w karty.

3. Nowe rozszerzenia reklam

Na początku 2016 roku Google wprowadziło dynamiczne rozszerzenia, które automatycznie wyświetlają się jako informacje o firmie i produktach wraz z reklamą tekstową. Niezależnie od tego, czy informujesz o udogodnieniach oferowanych w danym miejscu, o marce, czy też o rodzaju produktu, możesz wybrać wstępnie zdefiniowany „nagłówek” i wstawić listę niestandardowych wartości, które najlepiej opisują Twoją firmę. Jeśli na przykład działasz w branży turystycznej i promujesz sieć hoteli, możesz utworzyć rozszerzenie informacji z nagłówkiem „Udogodnienia” oraz umieścić w nim listę oferowanych udogodnień.

Rozszerzenia reklam AdWords

Oto lista dostępnych nagłówków:

  • Udogodnienia
  • Marki
  • Kursy
  • Kierunki studiów
  • Miejsca docelowe
  • Polecane hotele
  • Ubezpieczenia
  • Modele
  • Okolice
  • Usługi
  • Programy
  • Style
  • Typy

Rozszerzenia informacji i objaśnienia mają różne właściwości i zalety:

Objaśnienia Rozszerzenia informacji

Kiedy używać

Informowanie o unikatowych cechach firmy, produktów lub usług.

Informowanie o konkretnym aspekcie oferowanych produktów lub usług.

Przykłady

„Zaoszczędź do 30%”, „Bezpłatna wysyłka”, „Obsługa klienta 24/7”

(Udogodnienia) „Bezpłatne Wi-Fi”, „Basen”

„Centrum fitness”

Związek między wartościami

Określa reklamodawca

Wstępnie zdefiniowane nagłówki

Limit znaków

25 znaków na objaśnienie

25 znaków na wartość

Minimalna liczba wyświetlanych wartości

2

1

Maksymalna liczba wyświetlanych wartości

4

Zależy od długości wartości i rozmiaru ekranu

4. Reklamy w Gmailu

We wrześniu 2015 roku Google umożliwił reklamodawcom zarządzanie reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio z programu AdWords. Reklamy te są traktowane jako część sieci reklamowej i oferują wiele różnorodnych, kolorowych formatów, które pozwalają firmom na zaprezentowanie konkretnych produktów, oferty czy usług.

Reklamy w Gmailu mogą zawierać pojedynczy obraz, prezentować promocję za pomocą obrazu z opisem i przyciskiem do działania albo przedstawiać wiele produktów naraz. Jest nawet opcja niestandardowej reklamy HTML, dzięki czemu można stworzyć własny niepowtarzalny wygląd reklamy. Reklamy w Gmailu głównie korzystają z tych samych opcji kierowania jak w sieci reklamowej, czyli m.in.: słowa kluczowe, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, dane demograficzne i tematy.

Reklamy w poczcie Gmail

5. Dynamiczne listy remarketingowe

Najnowsza aktualizacja – doskonale zgrana w czasie z przedświątecznymi zakupami – miała miejsce w październiku, kiedy Google rozszerzył listy remarketingowe dla reklam produktowych. Opcja ta była już dostępna dla wyszukiwania i kampanii display, ale pojawiła się jako nowość w kampanii produktowej.

W istocie listy remarketingowe pozwalają dotrzeć do konkretnych użytkowników, których uważamy za wartościowych. Na przykład, jeśli użytkownik odwiedza witrynę, ale nie dokonuje zakupu, można kontynuować pokazywanie mu swojej reklamy, gdy wykonuje podobne wyszukiwania w Google.

Wraz z listami remarketingowymi dla reklam produktowych, Google wprowadził również dwa nowe narzędzia – narzędzia Shopping Insights i raport asortymentu. Shopping Insights identyfikuje produkty, których ludzie szukają w Internecie i dostarcza szczegółowych informacji na temat wyszukiwania. Raport asortymentu używa Google Merchant Center w celu identyfikacji produktów, których klienci szukają, a których obecnie nie mamy w ofercie.

Podsumowując

Choć każda z tych funkcji AdWords służy innemu celowi, wszystkie one są korzystne, jeśli szukamy nowego sposobu na poprawienie skuteczności kampanii i bardziej efektywnego targetowania klientów docelowych. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, te nowe funkcje AdWords mogą Ci pomóc.

Eksperci przewidują, że 2016 rok będzie kolejnym wielkim rokiem dla reklamy pay-per-click, z jeszcze większą liczbą ulepszeń, od sposobów kierowania reklam i strategii PPC, aż do mediów społecznościowych i reklam mobilnych.

Źródło: Vertical Measures

Zdjęcie główne: Google Developers

2 Komentarze

Dodaj własny

+ Napisz komentarz