Usunięcie z wyników wyszukiwania znacznika „mobile friendly” i nowy sygnał rankingowy dla wyników mobilnych

Usunięcie z wyników wyszukiwania znacznika „mobile friendly” i nowy sygnał rankingowy dla wyników mobilnych


Na oficjalnym blogu Google opublikowana została wczoraj informacja o tym, że w mobilnych wynikach wyszukiwania nie będzie już pojawiała się ikona informująca o tym, że strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Informacje takie zaczęły być przedstawiane w wynikach wyszukiwania Google na smartfonach czy tabletach dwa lata temu. Google tłumaczy ich usunięcie tym, że obecnie 85% stron pojawiających się w wynikach mobilnych spełnia kryteria „mobile friendly”. Dlatego stała się ona zbędna, a jej usunięcie podyktowane jest troską o czytelność wyników wyszukiwania. W dalszym ciągu dostępny będzie raport użyteczności strony na urządzeniach mobilnych w Google Search Console oraz test „mobile-friendly”, które pomagają webmasterom w poprawie użyteczności serwisów.

Pomimo tego, iż większość serwisów jest tak zbudowanych, Google informuje, że treści są czytelne bez konieczności powiększania strony; często spotykane są serwisy pokazujące użytkownikom inwazyjne, pełnoekranowe reklamy. Może to powodować niezadowolenie wśród internautów, którzy nie mogą łatwo dotrzeć do treści, które chcieli zobaczyć, klikając w dany wynik wyszukiwania.

Z tego powodu od 10 stycznia 2017 roku Google wprowadzi nowy sygnał rankingowy, który będzie obniżał pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania tym serwisom, które wyświetlają inwazyjne, pełnoekranowe reklamy powodujące, że ich treści nie są łatwo dostępne na urządzeniach mobilnych.

Jako przykłady technik, które spowodują obniżenie pozycji w wyniku działania nowego czynnika rankingowego, Google podaje następujące:

  • Pop-up’y przykrywające główną treść serwisu, pojawiające się zarówno bezpośrednio po wejściu na stronę, jak również później, podczas przeglądania jej treści.
  • Pełnoekranowe reklamy, które użytkownik musi zamknąć, aby dostać się do głównej treści serwisu.
  • Layouty serwisów, które w części widocznej bezpośrednio po wejściu na stronę, bez konieczności jej przewijania (tzw. above-the-fold), mają reklamy przypominające reklamy pełnoekranowe, spychające główną treść serwisu niżej.

Jednocześnie Google informuje, że nowy czynnik nie uderzy w serwisy, które wyświetlają:

  • Serwisy wyświetlające pełnoekranowe informacje wymagane prawem, jak informacje o wykorzystywaniu plików cookies.
  • Dialogi logowania do stron, których zawartość nie jest publicznie dostępna lub których treści są dostępne za opłatą.
  • Banery wykorzystujące odpowiednią ilość miejsca na stronie, które można łatwo zamknąć.

Aby nie dublować sygnałów rankingowych, zostanie wyłączony sygnał obniżający pozycję witryn, które wyświetlają pełnoekranowe zachęty do zainstalowania aplikacji mobilnych. Będą one traktowane tak, jakby wyświetlały pełnoekranowe reklamy.

1 Komentarz

Dodaj własny

+ Napisz komentarz