Reklama w social media – czy jej ufamy?

Reklama w social media – czy jej ufamy?


Zaufanie do reklam w mediach społecznościowych deklaruje 1/4 internautów. Reklamy najczęściej zauważamy na Facebooku i YouTube, ale najchętniej klikamy w kreacje na Snapchacie i Periscope. Firma badawcza IRCenter przeprowadziła badanie ilościowe i opublikowała trzecią część podsumowania Social Media 2015.

Co pokazały wyniki badań? Reklamom w mediach społecznościowych ufa co czwarty internauta (26%). Odsetek ten zwiększa się do co drugiego internauty, jeśli weźmiemy pod uwagę osoby, które darzą zaufaniem także mailing. Targetowanie reklam na odbiorców swojej bazy mailingowej może zwiększyć zaufanie do prezentowanych w mediach społecznościowych treści reklamowych.

Co zauważamy, a co klikamy?

Facebook i YouTube to platformy, na których ich użytkownicy najczęściej stykali się z reklamami. W ciągu ostatniego miesiąca było to średnio 6 na 10 użytkowników tych serwisów (67% na Facebooku i 63% na YouTube). Nieco rzadziej deklarowali zauważanie reklam na portalach internetowych (55% użytkowników). Najnowsze platformy – Snapchat i Periscope – choć styczność z reklamami była na nich jedną z niższych, wyróżniały się wyższą od pozostałych przestrzeni skłonnością do intencjonalnego klikania w nie.

zetknięcie z reklamą

Konsument, który sam szuka reklamy

Na Snapchacie i Periscope nie tylko najczęściej intencjonalnie klikamy w reklamy, ale także częściej darzymy je zaufaniem niż reklamy w pozostałych obszarach mediów społecznościowych. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że na tych platformach oglądamy kreacje tylko tych marek, które wcześniej zdecydowaliśmy się śledzić. Zadanie marki polega więc nie na nachalnym prezentowaniu swoich treści odbiorcom, a zachęceniu użytkowników do oglądania ich przekazu.

Udział użytkowników i ich zaufanie do social mediów

 

Raport do pobrania na stronie ircenter.com

Autor tekstu: Weronika Niżnik z IRCenter

Zdjęcie główne: sproutsocial.com

4 Komentarze

Dodaj własny

+ Napisz komentarz