Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych


Niegdyś używało się Narzędzia propozycji słów kluczowych w celu dobrania odpowiednich fraz kluczowych dla witryny. W chwili obecnej narzędzie to zostało zastąpione przez Planer słów kluczowych. Jest to połączenie dawnych Narzędzi propozycji słów kluczowych oraz Prognozy liczby odwiedzin, po którym prostsze stało się planowanie kampanii w sieci wyszukiwania. Planer został stworzony tak, aby ułatwić dobór nowych fraz kluczowych i reklam oraz dawać możliwość przeprowadzenia prognozy ich skuteczności według określonego przez nas budżetu. Po dokonaniu przez nas wyboru słów lub/i reklam możemy, zacząć prowadzić kampanię bezpośrednio z tego narzędzia.

Wszelkie opcje dostępne są po zalogowaniu się na konto AdWords w menu Narzędzia. Jeszcze do niedawna można było anonimowo dobierać frazy, ale w chwili obecnej opcja ta jest już wyłączona. Udostępniono zatem parę innych przydatnych funkcji. Jednak nadal brakuje takiej, która prognozuje ruch z różnych urządzeń. Zatem w chwili obecnej stawka jest taka sama dla telefonów komórkowych oraz innych urządzeń, wliczając w to komputery.

Planer słów kluczowych w przeciwieństwie do Narzędzi propozycji słów kluczowych pozwala na uzyskanie większej ilości informacji na temat średniej liczby wyszukiwań. Dzieje się tak, ponieważ dane przez nas otrzymywane odnoszą się do wszystkich urządzeń. Są to komputery, tablety, telefony komórkowe oraz laptopy. Narzędzie propozycji słów kluczowych pokazywało dane tylko z komputerów stacjonarnych oraz laptopów.

W odsłonie Narzędzia pojawiły się nowe kolumny danych. Kolumna Średnia miesięczna liczba wyszukiwań to połączenie dawnych kolumn: Miesięczne wyszukiwania – lokalnie i Miesięczne wyszukiwania – globalnie. Dzięki temu połączeniu wyświetlane dane są bardziej przejrzyste i mogą zostać wyświetlone dla całego kraju bądź też dla poszczególnych regionów.

W najnowszej odsłonie Planera zrezygnowano z opcji: Udział w wyszukiwaniach. Natomiast dodano opcję, która pomaga zidentyfikować potencjalne wyświetlenia reklam. Kolejną z unowocześnionych opcji jest Śr. koszt kliknięcia (CPC), czyli następstwo dawnej kolumny Przybliżony CPC. Umożliwia to dokładniejsze określenie przybliżonego kliknięcia średniego kosztu. Dużym zaskoczeniem dla użytkowników Narzędzi propozycji słów kluczowych jest brak w nowej odsłonie funkcji zwanej Lokalne trendy wyszukiwania. Planer jednak posiada alternatywną funkcję, czyli Śr. miesięczna liczba wyszukiwań, która pokazuje trendy wyszukiwań danych fraz kluczowych. Wystarczy tylko najechać kursorem na odpowiednie miejsce w kolumnie. Dodatkową funkcją jest możliwość wyświetlenia wyników w podziale na miesiące. Można również pobrać historyczne statystki Planera. Kolejna zmiana to usunięcie przez Google kolumny Pobrane z witryny, czyli listy stron odpowiadających danemu słowu kluczowemu. Można jednak dokonać tego w alternatywny sposób, pobierając historyczne statystyki. Powstało tu jednak pewne ograniczenie. Wyniki te są dostępne tylko dla naszej witryny dla słów kluczowych oraz grup reklam.

Podsumowując. Nowa odsłona narzędzi Google do planowania słów kluczowych dostarcza nam wiele przydatnych informacji. Wiele, ale bynajmniej nie tak dużo jak wersja poprzednia. Oczywiście wszyscy przyzwyczajeni do poprzedniej wersji będą, musieli przestawić się na nowe narzędzie, które nie do końca jest takie jak wymarzyli sobie specjaliści ds. pozycjonowania.

Foto: support.google.com

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny