Jak skorzystać na świątecznym szale zakupowym?

Jak skorzystać na świątecznym szale zakupowym?


Święta zbliżają się wielkimi krokami i już usłyszeć można największy sklepowy hit muzyczny wszech czasów: „Last Christmas”, który tak bardzo zachęca do zakupów w sklepach stacjonarnych, że nic dziwnego, iż coraz więcej osób decyduje się na zakupy on-line.

Okres przed- i poświąteczny to tradycyjnie prawdziwe żniwa dla większości sklepów internetowych. W tym czasie kupujemy więcej, jesteśmy skłonni wydawać więcej, a decyzja o zakupie przychodzi nam o wiele łatwiej. Może warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem większej ilości zachęt, tak by skusić nowych Klientów do zakupów w naszym sklepie?

Pozwól się odnaleźć

Większość z nas ma spore kłopoty z wymyśleniem ciekawego prezentu dla swoich bliskich. Kiedy więc „pomożemy” Klientowi i zachęcimy go do wizyty w naszym sklepie online, zyskamy przewagę nad coraz większą konkurencją. Nie musi to być wcale trudne ani kosztowne. Wystarczy przygotować na przykład przedświąteczny poradnik dla poszukujących prezentów, oparty oczywiście na naszej ofercie, umieścić go na naszej stronie i odpowiednio wypozycjonować. Im ciekawsze pomysły jesteśmy w stanie zaproponować, tym lepiej. Jeżeli dobrze nasycimy taki poradnik frazami związanymi ze świętami i świątecznymi zakupami, wyszukiwarka powinna pomóc nam przyciągnąć do nas nowych Klientów.

Przypomnij się

Remarketing jest świetnym sposobem na zbudowanie w świadomości Klienta przywiązania do marki. Skoro Klient już u nas coś zakupił, będzie mu zdecydowanie łatwiej wrócić po kolejne zakupy. Przygotujmy zatem ofertę świąteczną i pokażmy ją światu – zarówno nowym, jak i potencjalnym Klientom. Poza remarketingiem możemy również przygotować świąteczny newsletter. Jeżeli będzie rozesłany stosunkowo szybko i zachęci on naszych Klientów do interakcji, powinien przynieść nam spory ruch w świątecznym okresie.

Social media

Potęga social media została już dawno doceniona przez sprzedawców. Wykorzystując na przykład cel reklamowy „Rozpoznawalność lokalna” na Facebooku, możemy zachęcić nowych Klientów do odwiedzenia nas, kiedy akurat będą w okolicy i mimo natłoku przedświątecznych obowiązków, ciekawa oferta może skłonić ich do zakupów właśnie u nas.

Jak widzicie, tych kilka elementów, niekoniecznie obarczonych wysokimi kosztami, może spowodować znaczący wzrost ruchu w biznesie tradycyjnym i online. Nie możemy rzecz jasna zapominać o innych kanałach relacji z Klientami (mailingi, linki sponsorowane, rzetelnie prowadzone pozycjonowanie), jednak warto w okresie przedświątecznym zainwestować odrobinę czasu na przygotowanie i przeprowadzenie dodatkowej kampanii. Efekty mogą być oszałamiające.

A potem pozostaje nam mieć nadzieję, że poczta oraz kurierzy się wyrobią na czas z dostawami i czekać na styczniowe wyprzedaże!

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny