Funkcjonalność strony. 5 banalnych zasad, dzięki którym zwiększysz konwersję

Funkcjonalność strony. 5 banalnych zasad, dzięki którym zwiększysz konwersję


Im zawartość strony internetowej jest bardziej uporządkowana i przejrzysta, tym mniej użytkownik się na Ciebie denerwuje, a bardziej ma ochotę skorzystać z tego, co oferujesz. Dobre chęci odwiedzającego nie wystarczą, aby kupił Twój produkt, zamówił usługę lub złożył darowiznę. Musisz pokazać mu na to prosty sposób i sprawić, że poczuje, jakby panował nad przedstawianą mu treścią.

Zasady funkcjonalności strony (pomijamy tu kwestie estetyczne) są prostsze niż Ci się wydaje. Jednak nadal wielu przedsiębiorców ma problem z komunikacją ze swoimi Klientami. Zobacz, jak ustrzec się podstawowych błędów, w wyniku których użytkownicy opuszczają stronę po kilku sekundach.

Zadbaj o:

Odpowiednie ustawienie i liczbę zakładek

Lata istnienia stron internetowych w Polsce wyrobiły w użytkownikach pewne przyzwyczajenia. Najlepiej sprawdzający się oraz intuicyjny układ to taki, gdzie na pasku zakładek najbardziej po lewej znajduje się „Strona główna”, w centralnej części „Oferta”, a najbardziej po prawej „Kontakt”. To esencja użyteczności strony. Dzięki temu każdy internauta łatwo odnajdzie to, czego potrzebuje – konkretne, oferowane przez nas produkty czy usługi lub numer telefonu.

Nie warto przeładowywać paska menu, wyodrębniając oddzielne zakładki np. na konkretne produkty – kilka to optymalna opcja.

Możliwość powrotu do strony głównej

Zakładka „Strony głównej” powinna być oznaczona dokładnie w taki sposób. Czyli – proste rozwiązania ponownie wygrywają. Pojęcie „Home” może być dla niektórych, zwłaszcza starszych użytkowników, nieznane. Istotne jest też to, aby takie hiperłącze było w ogóle dostępne i widoczne na każdej podstronie. Brak możliwości powrotu do strony głównej może być frustrujący dla odwiedzających, jeśli zauważyli na niej wcześniej jakąś informację, ale nie mogą już jej odnaleźć.

Widoczność paska menu przez cały czas

Pasek menu nie powinien zmieniać swojego wyglądu lub znikać – bez względu na to, na jakiej podstronie się znajdujemy. Jeśli mamy do czynienia ze stroną scrollowaną, warto aby pasek pozostawał przez cały czas widoczny u góry. W ten sposób użytkownik może najszybciej wrócić do pożądanej treści – w każdym momencie.

Przejrzysty formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy powinien być jak najmniej szczegółowy. W większości branż wystarczy prośba o podanie kilku danych – imię, adres e-mail lub numer telefonu oraz treść zapytania. Dokładny adres, temat wiadomości, PESEL i NIP nie są konieczne (a takie strony się zdarzają!) 🙂 UWAGA: w żadnym wypadku nie można oznaczać prośby o szczegółowe dane jako pole obowiązkowe! W taki sposób zniechęcamy potencjalnych nabywców i sprawiamy, że opuszczają naszą witrynę.

Zasadę trzech kliknięć

Internetowa prawda głosi, że nawigacja serwisu powinna być zorganizowana w taki sposób, aby do każdej informacji można było dotrzeć dzięki maksymalnie trzem kliknięciom. Wtedy użytkownik poczuje, że nam na nim zależy i prawdopodobnie spadnie współczynnik odrzuceń.

Funkcjonalność strony to skomplikowane zagadnienie, zwłaszcza że coraz ważniejszą kwestią staje się responsywność. Warto jednak na samym początku zadbać o podstawy.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny