Daj użytkownikowi to, na co czeka – interaktywny kontent

Daj użytkownikowi to, na co czeka – interaktywny kontent


O znaczeniu content marketingu w procesie pozycjonowania mówi się od dawna. Coraz więcej firm prowadzi blogi oraz regularnie umieszcza kolejne treści na stronach. W takich okolicznościach wyróżnienie się wśród konkurencji i zatrzymanie użytkownika na dłużej, staje się coraz większym wyzwaniem. Jeśli również zastanawiasz się nad tym, jak ulepszyć swój content i być oryginalnym w sieci, wypróbuj wersję interactive.

Interactive content marketing to zbiorcza nazwa dla wszelkiego rodzaju testów, quizów, sond, kalkulatorów, gier, czy materiałów ćwiczeniowych skłaniających użytkownika do wykonania określonej akcji. Kto z nas nie lubi tego rodzaju zadań?

Przyciągaj jak magnes

Jaką wartość niesie ze sobą interactive content? Po pierwsze, zatrzymuje przez dłuższy czas użytkownika na stronie, co dla nas stanowi ogromną wartość. Udzielenie odpowiedzi na kilka testowych pytań lub przejście pierwszego poziomu gry, przyniesie nam sporo cennych sekund, w porównaniu z konwersją zwykłego tekstu, na który internauta tylko „rzuci okiem”.

Po drugie – angażuje odbiorcę. Może edukować, informować, bawić lub być także miksem powyższych – czyli tzw. infontainmentem, rodzajem treści najłatwiejszym w odbiorze. Przykładem użytecznego interactive contentu są wszelkiego rodzaju kalkulatory, pomagające obliczyć, ile realnie zapłacimy za produkt/usługę – popularne przede wszystkim na stronach banków. Taki kalkulator to również jasny sygnał dla użytkownika, że prezentujemy naszą ofertę w sposób przejrzysty i można nam zaufać.

Popularnością wśród internautów cieszą się także „testy wiedzy”. Lubimy w nie klikać, żeby dowartościować się osiągniętym wynikiem. Pamiętajmy, że użytkownik najbardziej pozytywnie odbierze stronę, gdzie oprócz prawidłowych odpowiedzi podaje mu się także ich wyjaśnienie. W takim przypadku nie będzie miał poczucia straty czasu, lecz przeciwnie, zysku – w końcu przyswoił nowe informacje, do których sam by nie dotarł. Witrynę kojarzyć będzie zaś z wartościową i wiarygodną treścią.

Dowiedz się więcej

Przygotowanie interaktywnych treści z pewnością zajmie więcej czasu niż napisanie krótkiego tekstu i ozdobienie go grafiką. Poświęcony czas przełoży się jednak na ten, jaki użytkownicy spędzą na stronie. To pierwsza korzyść.

Kolejną są informacje, jakie uzyskasz na temat swoich użytkowników. Zachęcając ich do głosowania w sondach lub rozwiązywania quizów podsuwasz im rodzaj personalnej ankiety. Niby każdy internauta wie, że dane te mogą być wykorzystane w celach marketingowych, jednak w chwili postawionego przed nim wyzwania, żaden z nich o tym nie myśli. Feedback testów i quizów umieszczonych bezpośrednio na stronie będzie o wiele większy, niż gdybyś rozesłał ankietę o podobnej treści na przykład poprzez maile.

Po trzecie – wartość emocjonalna. Lubimy strony, które „starają się bardziej”. Działają tutaj reguły wywierania wpływu Cialdiniego – lubienia i wzajemności. Kiedy mamy poczucie, że dostaliśmy coś od kogoś, jesteśmy chętni mu się zrewanżować i pozytywnie odpowiedzieć na jego prośbę. Z tego powodu mamy duże szanse na to, że naszym quizem, grą, czy innym rodzajem interactive contentu, użytkownicy podzielą się ze znajomymi.

Od czego zacząć?

Przygotowanie interactive contentu, wbrew pozorom, nie jest wcale takie trudne, jak mogłoby się wydawać i nie wymaga programistycznych zdolności. W sieci odnajdziemy wiele przydatnych narzędzi, z pomocą których przygotujemy angażujące interaktywne infografiki, quizy, sondy i konkursy.

1. Content tools http://contenttools.co/ to platforma pozwalająca bezpośrednio na stronie przygotować atrakcyjny graficznie quiz, test osobowości, ankietę, konkurs i kilka innych interaktywnych narzędzi. Użytkownicy mają możliwość podzielenia się wynikiem na portalach społecznościowych. 14-dniowa wersja testowa jest darmowa (źródło zdjęcia: contenttool.co).

 Content tools

2. Thinglink thinglink.com – infografika także może być interaktywna i zaciekawić Twoich odbiorców. Wystarczy, że umieścisz na niej tagi prowadzące do innych podstron, firmowego bloga, newslettera lub do źródła, z którego czerpałeś informacje. W bardzo prosty sposób przygotujesz interaktywną infografikę z pomocą Thinglinka (źródło zdjęcia: thinglink.com).

Thing link

 

3. Zaption https://www.zaption.com/ to platforma, dzięki której przygotujesz edukacyjne filmiki, nawet jeśli nie masz własnych materiałów audiowizualnych. Darmowa wersja umożliwia użycie 6 interaktywnych elementów w jednym filmiku. Przygotowany materiał można udostępniać w serwisach społecznościowych (źródło zdjęcia: zaption.com).

Zaption

 

 

4. Snapapp snapapp.com to narzędzie dające bardzo wiele możliwości tworzenia interactive contentu. Przygotujesz z nim wszystkie przedstawione powyżej przykłady kreacji: testy osobowości, kalkulatory, testy wiedzy, badania opinii, konkursy, galerie i inne aplikacje, które przytrzymają użytkowników na Twojej stronie. Jedyny minus – wysoka cena.

5. Game Salad gamesalad.com umożliwia tworzenie prostych gier, bez znajomości kodów. Potrzebne „akcje” możesz pobrać z tzw. biblioteki, dodać własną grafikę i dźwięki. Na koniec poddajesz grę testom i publikujesz ją na wybranych urządzeniach (Mac, Kindle, Windows 8 i inne).

Dzięki tym prostym w obsłudze narzędziom sprawisz, że użytkownicy chętniej spędzą dłuższą chwilę na Twojej stronie. Dodanie ich do tradycyjnego contentu (tekst + grafika) przyciągnie ich uwagę, a przy okazji umożliwi Ci zebranie wartościowych danych, które później wykorzystasz do remarketingu lub przygotowania nowej oferty.

A może Wy znacie jeszcze inne platformy do tworzenia interaktywnego contentu? Podzielcie się nimi w komentarzach.

Źródła:

http://www.snapapp.com/blog/what-is-interactive-content-and-why-it-works

http://blog.hubspot.com/agency/easy-to-use-interactive-content-tools

http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/14-darmowych-narzedzi-wspierajacych-content-marketing/

Zdjęcie główne źródło: percussion.com

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny