Adwords: Ustalanie stawek według harmonogramu

Adwords: Ustalanie stawek według harmonogramu


W Adwords możliwe jest dostosowywanie stawek za dane słowo w zależności od pory dnia lub tygodnia. Dlaczego takie ustawienia mogą stać się ważne? Poprzez odpowiednie ustawienie raportu możemy dotrzeć do takich informacji jak pora dnia, w której było najwięcej konwersji.

W Adwords można to podejrzeć następująco:

rys 1

rys 2

Sortując dane według konwersji widzimy, w której godzinie było ich najwięcej oraz najmniej. Na podstawie takich danych możemy ustalić harmonogram wyświetlania reklam. Jeśli w danej godzinie nie było żadnych konwersji, a koszt wyświetlania był duży, warto wykluczyć tę godzinę z wyświetlania reklam.

11

Wyświetlanie danych np. według dnia:

12

Określanie stawek na podstawie harmonogramu.

Aby zastosować określanie stawek według harmonogramu upewnij się, że masz wystarczająco dużo danych. Działania na zbyt małej próbie danych mogą być nieskuteczne.

Harmonogram wyświetlania reklam pozwala ustalić w jakie dni tygodnia i w jakich godzinach twoje reklamy będą się wyświetlać. Dodatkowo, można zmieniać stawki za słowa w zależności od pory dnia lub dnia tygodnia. Np. zwiększyć stawkę za słowo w godzinie, w której mamy najwięcej konwersji – wtorek maxCPC 2zł +15% maxCPC.

Harmonogram wyświetlania reklam dostępny jest w ustawieniach kampanii:

rys 3

lub:

rys 3a

Klikając „Zobacz harmonogram reklam” wyświetli nam się istniejący harmonogram lub prośba o utworzenie nowego:

13

Jeśli mamy już ustawiony harmonogram wyświetlania reklam, możemy ustawić o ile % zwiększamy lub zmniejszamy stawkę w tym czasie klikając przy przedziale czasowym, w którym chcemy dokonać zmian.

rys 4

Stawkę za słowo możemy zwiększyć lub zmniejszyć w zależności od założonych celów.

rys 5

Jak dobrać stawki? O ile zwiększyć/zmniejszyć stawkę? To zależy od tego ile mamy konwersji w danych przedziale czasowym.

Ustalanie i ustawianie stawek wykorzystując do tego harmonogram to na pewno przydatne narzędzie, które wzbogaca możliwości manewrów w Adwords. Jeżeli prowadzimy duże kampanie i posiadamy odpowiednią ilość danych do analizy ta opcja zdecydowanie powinna być wykorzystywana w naszych działaniach.

Foto: evananthony.com

1 Komentarz

Dodaj własny

+ Napisz komentarz